perjantai 22. toukokuuta 2015

Taas meni päivä pilalle lehtiä lukiessa...

Tarvitseeko minun kertoa, mitä mieltä olen tästä: http://www.hs.fi/kotimaa/a1432184481146 ??

Oikeusasiamies Maija Sakslin voisi käydä kokeilemassa, miltä tuntuu opetella päivässä 3-4 tuntia ja omaksua siinä ajassa käsketyt sotilaan taidot, ja vetää lisäksi kaksi lajiharjoitusta samalle päivälle. Samoin voisivat kaikki ne sietokykynsä äärirajoille ajetut varusmiehet, joiden mielestä urheilukoulu on niin paljon helpompi paikka suorittaa varusmiespalveluksensa.

Ei mulla muuta.

2 kommenttia:

  1. Ei mulla muuta kun se, että oletko sinä (ja muut herneen nenään vetäneet) lukeneet kyseisen uutisen ihan kokonaan? Eihän siellä muutu mikään muu kuin se, että ammattilaisurheilijoita (=jääkiekkoilijat ja jalkapalloilijat + muutama satunnainen yksilöurheilija) ei enää automaattisesti määrätä puolen vuoden miehiksi, vaan koulutusvalinta tehdään alokaskauden jälkeen. Muuten kaikki pysyy käsittääkseni ennallaan.

    VastaaPoista
  2. Totta tuokin, ja luettu oli, samoin ymmärretty. Eniten potuttaa se, että urheilua joka rintamalla on ajettu aika nopeaan tahtiin alas tässä maassa. Valtio kohdentaa tukensa muutamaan massalajiin (joilla rahaa on muutenkin tv-näkyvyyden ja isojen sponsorisoppareiden myötä), urheilua opiskelun ja koulun käynnin ohessa vaikeutetaan, ja nyt hyökätään pikkuhiljaa myös varusmiespalveluksen kautta.
    Minä nautin armeijasta, kuten voi muutamista muista teksteistäni päätellä. Ja intti kuuluu suomalaismiehen velvollisuuksiin, joita ei kovin montaa ole.

    VastaaPoista